-
Välttämättömät:
Välttämättömät evästeet vaikuttavat verkkosivun toimintaan aktivoimalla verkkosivujen perustoiminnot, kuten sivustolla navigoinnin ja ostoskoriin liittyvät toiminnot. Verkkosivumme ei toimi ilman näitä evästeitä, joten ne tallennetaan ilman erillistä suostumusta.
-
Toiminnalliset evästeet:
Toiminnallisten evästeiden avulla voidaan muuttaa verkkosivujemme käyttökokemusta. Näihin evästeisiin tallennetaan esimerkiksi viimeksi katsotut sivut.
-
Tilastolliset evästeet:
Tilastollisia evästeitä käytetään ymmärtämään, kuinka kävijät ovat vuorovaikutuksessa verkkosivujemme kanssa. Tilastollisiin tarkoituksiin käytetty aineisto on anonymisoitua.
-
Markkinointievästeet:
Markkinointievästeitä käytetään seuraamaan verkkosivulla kävijöitä. Tarkoitus on kohdentaa sinulle mainoksia, jotka ovat relevantteja ja kiinnostavia, ja näin ollen arvokkaita meille ja markkinoijille.
Möhkön Manta tietosuojaseloste
1. Rekisterinpitäjä
1.1 Yrityksen tiedot
Tuija Lauronen (tmi)
Sonkajanrannantie 35
82710 Kovero
Y-tunnus 1890942-3
1.2 Yhteystiedot rekisteriä koskevissa asioissa
Tietosuojasta ja henkilötietojen käsittelystä voit kysyä lisää sähköpostilla:
Tietosuojavastaava Tuija Lauronen
mohkonmanta@luukku.com
2. Rekisterin nimi
Tuija Lauronen, y-tunnus 1890942-3, (Savottakahvila Möhkön Mantan, Mantan Majatalon ja Mantan Luontopalveluiden) asiakas- ja sidosryhmärekisteri.
3. Rekisteröidyt
Rekisterissä ovat yllämainitun yrityksen asiakkaat, yhteistyökumppanit ja muut sidosryhmät.
4. Henkilötietojen käyttötarkoitus
4.1 Rekisterin pitämisen peruste
Rekisterin pitämisen perusteena on asiakassuhde, yhteistyökumppanuus tai muu sidosryhmä peruste Tuija Lauroseen (tmi), y-tunnus 1890942-3. Uutiskirjeen tilanneiden henkilötietoja käsitellään uutiskirjeen tilauksen yhteydessä annetun suostumuksen perusteella.
4.2 Henkilötietojen käsittely ja rekisterin käyttötarkoitus
Henkilötietoja voidaan käyttää laskutukseen, Tuija Laurosen (tmi) y-tunnus 1890942-3 ja asiakkaan välisen asiakassuhteen hoitoon, asiakaspalvelun ja ylläpidon hoitamiseen, palvelutarjonnan parantamiseen, analysointiin sekä palveluiden tuottamiseen ja kehittämiseen. Tietoja voidaan käyttää myös markkinointitutkimuksiin ja muihin tilastollisiin tarkoituksiin.
Asiakkaan ja asiakaspalvelun välinen viestintä, kuten sähköposti- ja tekstiviestit voidaan tallentaa. Nauhoitettua tai muuten tallennettua viestintää voidaan käyttää tilausten varmistamiseksi, reklamaatioiden käsittelyssä, koulutuksessa sekä palvelun laadun parantamisessa.
5. Rekisteriin tallennettavat henkilötiedot
Rekisteri sisältää seuraavia tietoja:
- Nimi
- Osoite
- Sähköpostiosoite
- Puhelinnumero
- Rekisteröityyn liittyvä organisaatio
- Suoramarkkinointiluvat ja tietojenkäsittelykiellot
- Asiakaspalvelun yhteydessä tapahtuva viestintä
- Asiakas- ja tilaushistoria
- Voimassa olevat sopimukset
Henkilötiedot säilytetään vähintään asiakassuhteen ajan, tästä pidemmässä säilytyksessä noudatetaan lakisääteisiä velvoitteita.
6. Rekisteröidyn oikeudet
Rekisteröidyllä on seuraavat oikeudet, joiden käyttämistä koskevat pyynnöt tulee tehdä kirjallisesti tietosuojaselosteessa ilmoitettuihin yhteystietoihin.
6.1 Tarkastusoikeus
Rekisteröity voi tarkistaa tallentamamme henkilötiedot.
6.2 Oikeus tietojen oikaisemiseen
Rekisteröity voi pyytää oikaisemaan häntä koskevat virheelliset tai puutteelliset tiedot.
6.3 Vastustamisoikeus
Rekisteröity voi vastustaa henkilötietojen käsittelyä, mikäli kokee, että henkilötietoja on käsitelty lainvastaisesti.
6.4 Suoramarkkinointikielto
Rekisteröidyllä on oikeus kieltää tietojen käyttäminen suoramarkkinointiin.
6.5 Poisto-oikeus
Rekisteröidyllä on oikeus pyytää tietojen poistamista, jos tietojen käsittely ei ole tarpeen. Käsittelemme poistopyynnön, jonka jälkeen joko poistamme tiedot tai ilmoitamme perustellun syyn, miksi tietoja ei voida poistaa.
On huomioitava, että rekisterinpitäjällä voi olla lakisääteinen tai muu oikeus olla poistamatta pyydettyä tietoa. Rekisterinpitäjällä on velvollisuus säilyttää kirjanpitoaineisto Kirjanpitolaissa (luku 2, 10 §) määritellyn ajan (10 vuotta) mukaisesti. Tämän vuoksi kirjanpitoon liittyvää aineistoa ei voida poistaa ennen määräajan umpeutumista.
6.6 Suostumuksen peruuttaminen
Jos rekisteröityä koskeva henkilötietojen käsittely perustuu ainoastaan suostumukseen, eikä esim. asiakkuuteen tai jäsenyyteen, voi rekisteröity peruuttaa suostumuksen.
6.7 Käsittelyn rajoittaminen
Rekisteröidyllä on oikeus vaatia, että rajoitamme kiistanalaisten tietojen käsittelyä siksi aikaa, kunnes asia saadaan ratkaistua.
6.8 Valitusoikeus
Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojavaltuutetulle kantelu, jos hän kokee, että rikomme henkilötietoja käsitellessämme voimassa olevaa tietosuojalainsäädäntöä. Tietosuojavaltuutetun yhteystiedot: www.tietosuoja.fi/fi/index/yhteystiedot.html
7. Säännönmukaiset tietolähteet
Asiakastiedot saadaan säännönmukaisesti Asiakkaalta asiakassuhteen syntyessä.Tämän lisäksi tietoja voidaan saada asiakaspalvelun yhteydessä, luottotietojen tarkistuksessa, rahoituspäätösten teon yhteydessä tai tarjottujen palveluiden käytön aikana luovutettuna.
Saatamme kerätä asiakkaita koskevia tietoja myös julkisista lähteistä tai rekistereistä, kuten LinkedInistä tai muista sosiaalisen median kanavista.
8. Säännönmukaiset tietojen luovutukset
Pääsääntöisesti henkilötietojasi käsittelevät yrityksemme henkilöstöön kuuluvat henkilöt työssään. Voimme luovuttaa joitakin välttämättömiä tietoja kolmansille osapuolille toimituksen takaamiseksi sekä markkinointia varten. Tietosi välittyvät myös luottopäätöksen yhteydessä luottoa myöntävälle taholle.
Tietoja luovutetaan viranomaisille lakien ja asetusten niin edellyttäessä, ja informoimme asiakasta tästä, mikäli se on lain puitteissa sallittua.
9. Käsittelyn kesto
Henkilötietoja säilytetään vain tarvittava aika joka niiden käyttötarkoitukselle on, tai kuten sopimus tai laki vaatii. Tietojen säilytyksen kestoaika vaihtelee tarkoituksen ja tilanteen mukaan, ja tietojen säilytysajat saattavat perustua myös lainsäädäntöön, kuten kirjanpitolakiin. Tarpeeton tieto poistetaan rekistereistä.
10. Henkilötietojen käsittelijät
Rekisterinpitäjä ja tämän työntekijät käsittelevät henkilötietoja. Voimme myös ulkoistaa henkilötietojen käsittelyn osittain kolmannelle osapuolelle, jolloin takaamme sopimusjärjestelyin, että henkilötietoja käsitellään voimassa olevan tietosuojalainsäädännön mukaisesti ja muutoin asianmukaisesti.
11. Tietojen siirto EU:n ulkopuolelle
Henkilötietoja ei siirretä säännönmukaisesti EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle.
Tietyissä tilanteissa tietoja saatetaan siirtää EU:n ulkopuolelle. Osa käytössä olevista pilvipalveluista saattaa sijaita EU:n ulkopuolella. Jos tietoa siirretään EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle, varmistamme että maa on EU:n komission tarkoittama riittävän tietosuojan maa tai siirronsaaja on Privacy Shield -sertifioitu (USA) taikka siirto tapahtuu EU:n komission julkaisemia mallilausekkeita hyödyntäen. Varmistamme aina, että mahdollinen tiedonsiirto toteutetaan lain edellyttämin perustein ja riittävän suojauksen kanssa.
12. Automaattinen päätöksenteko ja profilointi
Emme käytä tietoja automaattiseen päätöksentekoon tai profilointiin.
yrityksemme varaus- ja peruutusehdot. Voit myös avata ja halutessasi tulostaa ehdot PDF-tiedostona.
Mantan Majatalo ja Mantan Luontopalvelut
Nämä varaus- ja peruutusehdot koskevat Tuija Lauronen, y-tunnus 1890942-3, yrityksen toimintaa. Yritys vastaa Mantan Majatalon ja Mantan Luontopalveluiden toiminnasta. Tuija Lauronen, y-tunnus 1890942-3, noudattaa ravintola-, kahvila- ja pitopalvelujen, ohjelmapalveluiden ja aktiviteettien sekä majoituspalveluiden tilaamisessa, varaamisessa ja tilausten peruutuksissa seuraavia ehtoja:
YLEISET EHDOT, JOTKA KOSKEVAT KAIKKIA YRITYKSEN TOIMIALOJA
VARAUKSET JA VAHVISTUKSET
Varaus voidaan tehdä suullisesti kasvotusten tai puhelimitse tai kirjallisesti sähköpostilla.
Tehty varaus vahvistetaan palveluntarjoajan toimesta kirjallisesti sähköpostilla. Ellei asiakkaalla ole käytettävissä sähköpostia varausvahvistus voidaan tehdä myös suullisesti. Vahvistus pitää sisällään kuvauksen sovituista palveluista, niiden hinnoista lisäksi vahvistuksen yhteydessä tilaajalle toimitetaan yrityksen voimassa olevat varaus- ja peruutusehdot.
Vahvistuksen jälkeen varaus sitoo sekä palveluntarjoajaa että asiakasta.
Varausehdoista voidaan tarvittaessa poiketa, mikäli siitä on erikseen tilaajan kanssa kirjallisesti sovittu.
Tilaaja ei voi siirtää varausta kolmannelle osapuolelle ilman palveluntarjoajan suostumusta.
Henkilömäärän vahvistukset
- Henkilömäärän vahvistuksen tulee tapahtua ravintolapalveluissa viimeistään 7 vrk ennen tilaisuuden alkua.
- Henkilömäärän vahvistuksen ryhmäpalveluissa ja palvelupaketeissa tulee tapahtua viimeistään 14 vrk ennen tilaisuuden alkua
- Henkilömäärän vahvistuksen tulee aktiviteeteissa ja ohjelmapalveluissa tapahtua viimeistään 3 vrk ennen tilaisuuden alkua
MAKSUEHDOT
Tilaaja maksaa käteisellä, pankki- tai luottokortilla, ellei maksuehdoista ole erikseen toisin sovittu.
Laskutus on mahdollinen maksutapa erikseen sovittaessa, tällöin laskutustiedot tulee ilmoittaa palveluntarjoajalle tilausta tehtäessä. Laskutus tapahtuu jälkikäteen. Laskuun lisätään laskutuslisä, ellei muusta ole sovittu. Viivästyskorko on korkolain mukainen.
Pidätämme oikeuden käyttää tästä poikkeavia maksuehtoja, jotka neuvotellaan kussakin tapauksessa erikseen tilaajan kanssa.
PALVELUPAKETIT
Palvelupaketti tarkoittaa aina kokonaispakettihintaa, joka sisältää ennalta tarjouksessa kuvatut palvelut. Palvelupaketti laskutetaan aina sellaisenaan riippumatta siitä, onko asiakas tai ovatko kaikki ryhmän jäsenet osallistuneet esimerkiksi kaikille aterioille, aktiviteetteihin tai muihin palveluihin.
Palvelupaketeiksi katsotaan myös yhteistyökurssit, joihin Mantan Majatalo tai Mantan Luontopalvelut tuottaa täysihoitopalvelut ja joihin osallistujat ilmoittautuvat yksitellen.
PERUUTUSEHDOT
Asiakkaan tulee ilmoittaa peruutuksista palveluntarjoajalla sähköpostitse mohkonmanta@luukku.com tai puhelimitse numeroon 040 86 16 373.
Peruutus katsotaan tapahtuneeksi, kun tieto peruutuksesta saapuu puhelimitse tai sähköpostilla klo 16.00 mennessä. Myöhemmin saapunut ilmoitus peruutuksesta katsotaan vastaanotetuksi seuraavana työpäivänä.
Palveluntarjoaja vahvistaa peruutukset kirjallisesti sähköpostilla. Peruutuksen vahvistus on tehtävä kohtuullisen työajan kuluessa asianomaisen peruutuksen jättämisestä.
Pidätämme oikeuden käyttää tästä poikkeavia peruutusehtoja, jotka neuvotellaan kussakin tapauksessa erikseen.
RAVINTOLA- JA PITOPALVELUVARAUSTEN MUUTOKSET, TARKENNUKSET JA PERUUTUKSET
Varaus on voimassa tilaajan ilmoittamalle henkilömäärälle, jota tilaaja voi muuttaa vielä 7 vrk ennen tilaisuutta. Tilaaja sitoutuu ilmoittamaan lopullisen osallistujamäärän ja mahdolliset erityisruokavaliot viimeistään 7 vrk ennen tilaisuuden alkua.
Mikäli ilmoitus osanottajamäärän pienenemisestä tulee edellä mainittua aikaa myöhemmin tai sitä ei tule lainkaan, on palveluntarjoajalla oikeus veloittaa tilaajalta etukäteen tilatuista palveluista ilmoitetun henkilömäärän mukaisesti.
Osanottajamäärän olennaisesti muuttuessa on palveluntarjoajalla oikeus osoittaa tilaajalle sovitusta poikkeava toinen tila ja neuvotella uudelleen tilaisuuden yksityiskohdista, kuten mahdollisesta tilavuokrasta.
Tarjoilun henkilöhintaan vaikuttava ryhmäkoko katsotaan aikuisista ja yli 12-vuotiaista henkilöistä. Lapset alle 12-vuotta -50 % aikuisen hinnasta ja lapset alle 4-vuotta ryhmän mukana vapaasti.
Palveluntarjoajan antamaan tarjoukseen sisältyy varatun tilan käyttö kahvituksissa tunnin ajaksi ja ruokailuiden yhteydessä kahden tunnin ajaksi. Pidemmästä viipymästä palveluntarjoajan tiloissa sovitaan aina tapauskohtaisesti erikseen.
Tilauksen veloitus tapahtuu maksuehtojen mukaisesti jälkikäteen, 7 vuorokautta ennen tilaisuutta tehdyn henkilömäärävahvistuksen mukaisesti. Jos ruokailijoita on vahvistettua henkilömäärää enemmän, laskutus tapahtuu toteutuneen ryhmäkoon mukaisesti.
Mikäli asiakas peruuttaa varauksensa, peritään häneltä peruutuksen syystä riippumatta maksut seuraavin ehdoin:
Koko varauksen peruutus ryhmien osalta
- Varauksen peruutuksesta tulee ilmoittaa ravintolalle viimeistään 7 vrk ennen tilaisuuden alkua, jotta peruutuksesta ei aiheutuisi tilaajalle kustannuksia.
- Mikäli peruutus tapahtuu 6-3 vrk ennen tilaisuutta, tilaajalta veloitetaan peruutusmaksuna 50 % tilauksen arvosta viimeksi ilmoitetun henkilömäärän mukaisesti.
- Mikäli peruutus tapahtuu myöhemmin kuin 3 vrk ennen tilaisuutta, tilaajalta veloitetaan 100 % tilauksen arvosta viimeksi ilmoitetun henkilömäärän mukaisesti.
MAJOITUSPALVELUVARAUSTEN MUUTOKSET JA PERUUTUKSET
Palveluntarjoajan vahvistama majoitusvaraus on molempia osapuolia sitova. Mikäli jompikumpi osapuoli rikkoo sopimuksen, hän on velvollinen maksamaan korvausta toiselle osapuolelle.
Mikäli palveluntarjoajalle syntyy erityisiä kustannuksia majoitusvarauksen johdosta, asiakas korvaa nämä kustannukset kokonaisuudessaan.
Majoitusvarauksen peruminen yksityisten asiakkaiden osalta:
Huom! Ei koske palvelupaketteja eikä yhteistyökursseja.
- Mikäli peruutus tapahtuu viimeistään tuloa edeltävänä päivänä klo 18 mennessä, peruutus tapahtuu kuluitta.
- Mikäli peruutus tapahtuu yllä mainittua ajankohtaa myöhemmin, asiakas maksaa yhden majoitusvuorokauden hinnan, varausvahvistuksen mukaisen henkilömäärän mukaisesti, mikäli varattua majoituskapasiteettia ei saada myytyä uudelleen.
- Mikäli asiakas jättää saapumatta ilman, että on peruuttanut tilauksen, veloitus tapahtuu varausvahvistuksen mukaisen henkilömäärän mukaisesti.
Majoitusvarauksen peruminen ryhmien osalta, min. 10 hlö:
- Mikäli peruutus tapahtuu viimeistään 21 vrk ennen varauksen alkua, peruutus tapahtuu kuluitta.
- Mikäli varaus peruutetaan myöhemmin kuin 21 vuorokautta mutta viimeistään 7 vrk ennen varauksen alkua, on palveluntarjoajalla oikeus periä ryhmävarauksen varaajalta 50 % majoitushinnasta, mikäli varattua majoituskapasiteettia ei saada myytyä uudelleen.
- Mikäli varaus peruutetaan myöhemmin kuin 7 vrk ennen matkan alkua, on palveluntarjoajalla oikeus periä ryhmävarauksen varaajalta varauksen koko hinta, mikäli varattua majoituskapasiteettia ei saada myytyä uudelleen.
Muuta huomioitavaa ryhmämajoituksesta: Nimilistat ja mahdolliset eritysruokavaliot tulee ilmoittaa viimeistään 7 vrk ennen tilaisuuden alkua.
AKTIVITEETTI- JA OHJELMAPALVELUVARAUSTEN SEKÄ PALVELUPAKETTIEN MUUTOKSET JA PERUUTUKSET
Aktiviteetti- ja ohjelmapalvelu- ja palvelupakettivarauksen peruminen:
- Mikäli peruutus tapahtuu aikaisemmin kuin 14 vrk toiminnon alkamisaikaa peruutus tapahtuu veloituksetta.
- Mikäli peruutus tapahtuu 13-7 vrk ennen sovittua toiminnon alkamisaikaa peritään varaajalta 25 % sovitusta hinnasta, viimeisimmän vahvistetun henkilömäärän mukaan.
- Mikäli peruutus tapahtuu 6-4 vrk ennen sovittua alkamisaikaa peritään varaajalta 50 % sovitusta hinnasta, viimeisimmän vahvistetun henkilömäärän mukaan.
- Mikäli peruutus tapahtuu 3-0 vrk ennen sovittua alkamisaikaa peritään varaajalta koko sovittu hinta, viimeisimmän vahvistetun henkilömäärän mukaan.
- Laskutusperusteena on 3 vrk ennen sovittua alkamisaikaa tehty henkilömäärän vahvistus, tai jos osallistujia on vahvistusta enemmän, niin toteutunut henkilömäärä.
- Yllä mainittuja peruutusehtoja käytetään myös yhteistyökurssien palvelupakettien peruutuksissa, joissa henkilöt ovat ilmoittautuneet yksitellen kurssille ja peruminen koskee yhtä henkilöä.
MAJOITUSPALVELUT
SAAPUMINEN JA LÄHTEMINEN
Huoneisto on asiakkaan käytettävissä tulopäivänä klo 14 alkaen. Huoneiston luovutuksen tulee tapahtua lähtöpäivänä viimeistään klo 12.
MYÖHÄINEN SAAPUMINEN
Varattua huoneistoa pidetään varattuna klo 18.00 saakka tulopäivänä, ellei asiakkaan kanssa ole sovittu myöhäisemmästä saapumisajankohdasta.
MAJOITUSKOHTEESSAMME OLESKELU
Majoittujiemme edellytetään tutustuvan huoneistokansiossa oleviin ohjeisiin ja noudattavan niitä majoitusjakson aikana. Mikäli majoitushuoneisto vaatii majoittujan jäljiltä normaalista poikkeavan siivouksen, on palveluntarjoajalla oikeus periä siivouksesta lisämaksu.
Majoittuja/ varaaja on velvollinen korvaamaan irtaimistolle/ huoneistolle aiheuttamansa vahingon täysimääräisenä. Majoittuja/ varaaja vastaa myös huoneistossa olevien muiden henkilöiden tai lemmikkieläimen huoneistolle mahdollisesti aiheuttamista vahingoista.
Majoituskohdetta ei saa käyttää useampi henkilö kuin mitä varausta tehtäessä on ilmoitettu. Tupakointi on kielletty kaikissa sisätiloissamme. Lemmikkieläimet ovat sallittuja osassa majoitushuoneistoissamme. Lemmikkieläimen majoittumisesta on ilmoitettava aina etukäteen varausta tehtäessä. Veloitus lemmikkieläimestä on 15 €/ viipymä/ eläin.
AKTIVITEETIT JA OHJELMAPALVELUT
Tilaaja sitoutuu noudattamaan palveluntarjoajalta saamiaan lajikohtaisia ohjeita ja käyttämään ohjeiden mukaisesti aktiviteeteissa ja ohjelmapalveluissa käytössä olevaa kalustoa ja turvavälineistöä.
Palveluntarjoajalla on oikeus poistaa ryhmän toimintaa häiritsevä, ryhmän turvallisuuden vaarantava tai päihtynyt henkilö palvelusta. Tällöin palveluntarjoaja ei ole korvausvelvollinen keskeytyneestä palvelusta.
Vallitsevat sääolosuhteet voivat tuoda muutoksia palvelun aikatauluun ja ohjelmaan. Jos muutos johtuu turvallisuuden varmistamisesta palveluntarjoaja ei ole muutoksesta korvausvelvollinen. Sääolosuhteista johtuvassa muutos- tai peruutustilanteessa, palveluntarjoaja on velvollinen esittämään tilaajalle uuden ajankohdan palvelun toteuttamiseksi. Tilaajalla on oikeus hyväksyä ehdotus tai hylätä se ja perua varaus veloituksetta.
VAKUUTUKSET & OMAVASTUU
Palveluntarjoajalla on voimassa oleva toiminnan vastuuvakuutus. Palveluntarjoaja on vastuussa vahingoista, jotka johtuvat henkilökuntamme turvallisuuden laiminlyönnistä, tai vioittuneesta välineistöstä. Palveluntarjoaja ei ole vastuussa vahingoista, jotka asiakkaan oma matkavakuutus turvaa, mukaan lukien riittävä peruutusturva. Mikäli asiakkaalla on sairauksia, vammoja tai liikuntarajoitteita, jotka voivat vaikuttaa palveluidemme käyttämiseen, pyydämme ilmoittamaan niistä varauksen yhteydessä.
Suosittelemme aina oman matkavakuutuksen ottamista. Asiakkaamme vastaavat itse tapaturma- ja matkavakuutuksestaan riittäväkseen katsomassaan laajuudessa.
TILAAJAN VASTUU
Tilaaja sitoutuu varauksen vahvistettuaan edellä mainittuihin varaus- ja maksuehtoihin. Lisäksi tilaaja vastaa tiloihin tuomistaan laitteista ja irtaimesta omaisuudesta. Tilaaja sitoutuu noudattamaan henkilökunnan antamia ohjeita tilojen käyttöä, välineistöä ja yrityksen irtaimistoa koskevissa asioissa. Tilaaja vastaa vahingoista, joita tilaajan tuomat laitteet ja irtaimisto tai ryhmään kuuluvat henkilöt aiheuttavat kiinteistölle tai yrityksen irtaimelle omaisuudelle. Mahdollisen vahingon sattuessa palveluntarjoaja laskuttaa mahdolliset korjaus-, siivous-, tms. kulut tilaajalta.
Mikäli palveluntarjoaja tilaajan toivomuksesta ryhtyy erikoisjärjestelyihin, kuten esimerkiksi hoitaa asiakkaan toivomat ohjelmajärjestelyt, erityiskoristelun, poikkeavan aukiolon jne., tilaaja sitoutuu maksamaan toteutetuista toimenpiteistä aiheutuneet kustannukset tilaisuuden peruuntuessa.
FORCE MAJEURE JA POIKKEUSTILANTEET
Palveluntarjoajalla on oikeus peruuttaa tai muuttaa varausta sellaisten olosuhteiden vuoksi, joihin palveluntarjoaja ei voi vaikuttaa, (force majeure esim Näistä aiheutuvia vahinkoja ei korvata.
Edellä mainittuja syitä sovelletaan myös alihankkijoihin. Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan myös alihankkijan konkurssi.
Palveluntarjoajalla on oikeus keskeyttää tilaisuus tai perua varaus, mikäli se häiritsee muuta toimintaa, rikkoo Suomen lakia tai sopimusehtoja tai vaarantaa palveluntarjoajan maineen tai turvallisuuden.
VALITUKSET
Kaikkiin palveluihimme liittyvät huomautukset ja valitukset on osoitettava välittömästi niiden ilmaannuttua suoraan yrityksemme Tuija Lauronen, y-tunnus 1890942-3, henkilökunnalle puhelimitse numeroon 040 86 16 373 tai sähköpostilla mohkonmanta@luukku.com. Näin asiaan pystytään reagoimaan välittömästi ja huomautuksen ja valituksen aihe pyritään korjaamaan jo palvelun käytön aikana.
Mahdolliset erimielisyydet pyritään ratkaisemaan neuvottelemalla asiakkaan ja palveluntuottajan kesken. Jos erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi www.kuluttajariita.fi. Mikäli sopimukseen ei päästä, asia käsitellään käräjäoikeudessa.
Tuija Lauronen 1890942-3
Mantan Majatalo ja Mantan Luontopalvelut
mohkonmanta@luukku.com
040 86 16 373
Käyntiosoite: Mantan Majatalo ja Mantan Luontopalvelut Koulurannantie 3 a, 82980 Möhkö
Postiosoite: Sonkajanrannantie 35, 82710 Kovero